Tiedote: Arskametalli ostaa Mepun liiketoiminnan

Yläne, Suomi, 17. kesäkuuta 2016

Arskametalli Oy:llä on ilo ilmoittaa, että aikaisemmin tiedotetun aiesopimuksen mukainen Mepu Oy liiketoiminnan kauppa on toteutettu. Varsinaisena ostajana on kauppaa varten perustettu uusi tytäryhtiö. Kauppa luo vahvan toimijan viljankäsittelylaitteiden markkinoille niin Suomessa kuin vientimaissakin. Mepu-tuotteiden tuotanto jatkuu perinteiden mukaisesti Yläneellä.

Vuonna 1952 perustettu Mepu tunnetaan korkealuokkaisista viljankuivausjärjestelmistään, joita on toimitettu sekä maatiloille että teolliseen käyttöön. Mepun valikoima kattaa täydellisen linjan siirrettäviä vaunukuivureita sekä kiinteästi asennettavia kuivureita. Suomessa Mepu tuotteita myy K-maatalous. Vienti on järjestetty paikallisten riippumattomien jälleenmyyjien toimesta.

Arskametalli on kolmannessa polvessa toimiva perheyhtiö, joka on valmistanut viljankäsittelylaitteita vuodesta 1958 alkaen keskittyen pelkästään viljankäsittelyyn, kuivaukseen ja varastointiin. Tämän johdosta kaikki voimavarat on voitu suunnata huippulaadun ylläpitämiseen ja kuivaustekniikkaan liittyvän kehityksen kärjessä pysymiseen. Arskametalli on luokiteltu korkeimpaan luottokelpoisuusluokkaan (AAA®) vuodesta 2000 lähtien. Vuonna 2015 vain 4% suomalaisyrityksistä kuului tähän luokkaan.

Lisätiedot: Janne Käkönen (toimitusjohtaja / omistaja)
+358 50 511 5540 / janne.kakonen@arskametalli.fi